TIMIȘORENII au grijă de SĂNĂTATEA lor! Află ce activități sportive poți desfășura în IZOLARE!

0
16

Din cauza izolării la domiciliu, rutina ta zilnică a avut foarte mult de suferit. Lucrezi de acasă, nu te mai întâlnești cu prietenii și nu mai ai posibilitatea de a face sport ca înainte. Această din urmă schimbare poate fi dramatică pentru pasionații de fitness, care nu mai pot merge la săli de forță, pentru cei care erau într-un proces de slăbire sau pentru cei care, pur și simplu, se relaxau făcând exerciții fizice.

Mișcarea și sportul sunt esențiale pentru o viață sănătoasă, așa că nu trebuie să renunți la ele nici măcar în această perioadă complicată, în care nu mai ai acces la antrenorul tău personal sau la locurile unde preferai să te antrenezi. În plus, activitățile sportive combat cu succes stresul și anxietatea cauzate de izolare și de știrile negative cu care ești asaltat.

Chiar dacă nu mai poți merge la o sală de fitness sau în parcul preferat, poți să îți realizezi în continuare antrenamentele în incinta casei tale sau, dacă ești mai norocos, în curte, profitând astfel și de razele soarelui care sporesc starea de bine. Ai nevoie doar de o cameră de dimensiuni acceptabile, unde să ai loc suficient, și, de preferat, să nu te întrerupă cineva din familie. De asemenea, foarte important este să ții cont de limitele corpului tău pentru a nu-l solicita excesiv, având grijă ca înainte de fiecare sesiune de sport să îți încălzești musculatura.

 

Iată ce exerciții fizice poți efectua acasă pentru a te menține în formă, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic:

 

Exerciții cardio

Acest tip de antrenament se bazează pe accelerarea metabolismului și a arderilor, prin intensificarea ritmului cardiac, contribuind astfel la creșterea rezistenței inimii, la detoxifierea plămânilor, precum și la sporirea nivelului de energie.

Așadar, poți încerca exercițiile aerobice, săriturile pe loc, genuflexiunile, abdomenele, urcările și coborârile pe stepper, precum și săriturile cu coarda, cu mențiunea că acestea din urmă sunt destul de dificil și periculos de efectuat în casă, așa că sunt potrivite mai mult pentru cei care se bucură de o grădină în spatele casei. Pentru o atmosferă cât mai energică, ascultă muzică ritmată, similară celei de la sală.

 

Yoga

În cazul în care ești, mai degrabă, adeptul antrenamentelor mai liniștite, care aduc beneficii atât pentru condiția fizică, cât și pentru starea psihică, atunci yoga este pentru tine. Dacă cunoști deja pozițiile și specificul acestor exerciții, nu mai ai nevoie decât de echipamente pentru yoga, iar sesiunea de meditație combinată cu sport poate începe. În această perioadă, ai nevoie, mai mult ca oricând, să îți eliberezi mintea de gândurile pesimiste și de energiile negative, yoga fiind o activitate recunoscută pentru rezultatele foarte bune în acest sens.

 

Cycling

Bicicleta de fitness, statică sau eliptică, te va ajuta să ai grijă de silueta și de sănătatea ta pe durata izolării, iar dacă aveai chiar o pasiune pentru mersul pe bicicletă, iată că poți continua acest hobby și de acasă. În plus, această metodă de îmbunătățire a condiției fizice este apreciată și pentru că, în timp ce pedalezi, te poți uita la televizor sau poți urmări serialul preferat.

 

 

Așadar, sportul este posibil și ușor de practicat, inclusiv acasă, iar menținerea unei stări generale bune de sănătate trebuie să se numere printre prioritățile tuturor, mai ales în situația izolării, când majoritatea oamenilor tind să devină mult mai sedentari.

 

Sursa foto: unsplash.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here